• Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

4 Sah..emas ak murah dari pasaran.

Sunday, October 10, 2010
eRm.. 9/10/2010...ak pergi kedai emas SRi I******..yg sangat popular di kalangan org kampung ak..malah..org Penang, perak tengah jyga turut pergi kedai tue...
ak, kakak ak, dua org anak buah, 1 abag ipar..fuyooo.. dari pagi sampai ptg...kedai dia mcam pasar malam..penuh jer..dgn berbekalkan 2 hajat..
1. untuk beli cincin belah rotan..di order mak aku..
2.cari emas 999..

cincin belah rotan..










tungu punya tungu, punya tungu..jadi aku sorang jer tungu, kak, abg ipar n anak buah ak p lepak kedai makan sebelah dia..lama gila..lebih kurang 45 minit berdiri..tunggu kerusi..

pendek cerita..hajat-hajat ak
1.cicncin belah rotan..ak amik RM2**..sekali upah dia RM 9.98..mahal..cincin bodoh jer..tek lebih 2 gram

2. emas 999..mahal..kena order..harga dia letak RM 146/gram,paling murah dia bagi RM145..tidak termasuk UPAH...Barang tak der...kena order

cuba fikir..kalau cincin biasa upah dia RM 9.98 /gram..kalau gelang..emas 999..confrim lagi mahal..

so fikir la sendiri..

10/10/10..ak balik naik bus..jam 12.20 tgh hari.Alhamdulillah selamat sampai KL...
Read more

0 Harga Emas Terkini Di Malaysia

Wednesday, October 6, 2010
harga emas di MALAYSIA terkini boleh dirujuk.. di http://www.fgjam.org.my/...Federation of Gold Smitch and Jewellery As. of Malaysia..harganya akan di'upated' dalam sesuatu tempoh masa..

last update 24 sep 2010
999-RM154/gram
916-RM146/gram
835-RM134/gram
750-RM121/gram
375-RM65/gram

so kita tunggu la masa update terbaru..sy menjangkakan harga akan lebih tinngi akan di syorkan oleh fgjam...
tunggu...;p..lambat menabung..lambat la jadi bukit..

Nie harga emas 916 dulu-hingga sekarang..sumber dari Normaiziah
2001 - RM 36 segram
2002 - RM 40 segram
2005 - RM 62 segram
2006 - RM 73 segram
Okt 2008 - RM 98 segram
Jan 2009 - RM 105 segram
Feb 2010 - RM 124 segram
Sep 2010 (1) - RM 132 segram
Sep 2010 (2) - RM 146 segram
Read more

0 Emas 999 Atau 916

Emas 999

Adakah anda tahu emas 999?? emas 999 bukan sahaja boleh dijadikan perhiasan tetapi sebagai SIMPANAN PELABURAN. kerana  purenya sifat emas  ini 100%..spread harga belian semula juga tinggi sekitar 8%-15% shja jika dibandingkan dgn emas lain.. 


Emas 916
emas 916 tidak asing lagi dikalangan mayarakat. kebanyakkan kedai menjual emas 916. .spread harga belian semula emas ini adalah tinggi sekitar 20%-30% dari nilai harga semasa..jadi pandai2 lah mencari kedai yang mengambil spread harga terendah untuk mendapat keuntungan yang maksima jika dibandingkan dengan mutu emas 999.


Read more

2 Haha..First Time..

Monday, October 4, 2010
td..pergi Agro Bank..baru nk belajar pajak memajak nie...yg best nyer...
kak yang comey tu siap bg hadiah lg.....lps nie..ak bg name card yerk..hehe

nie pengkiraan ak.
nilai marhum RM3057.00..
coz kali pertama..dia bg 65%..so RM1980.00
upah simpan RM0.60 sehari ( sebulan RM 18.00)
6 bulan * RM18 = 108 + RM 1980 = RM2088.00 kena bayar..

erm..apa nk buat dgn duit nie...(RM1980.00)
fikiq la sendiri..
Read more

0 Harga Rokok Naik Harga...

Saturday, October 2, 2010
harga rokok naik...
saban tahun makin naik....
harga emas pon sama...naik.naik dan naik (rujuk garf)...

RenungKAN...
RM 10 sekotak (contoh)= sehari..
RM 10 * 30 hari = RM 300...
dapat beli
2 gram emas sebulan...
2 gram* 12 bulan =24 gram..
wow..dah banyak tue...
hahaha....

tak pon..ganti la mkn kurma nabi + air zam zam sebagai rutin..niat sunnah dapat pahala FREE..


Nabi Muhammad bersabda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud).

Rasulullah pernah bersabda, antara umatnya yang akan mudah mendapat syafaat baginda di akhirat kelak ialah yang banyak mengamalkan sunnah baginda. 

Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”



Read more

0 Mata Wang Lawan GOLD..


che' nak tungu pe lagi...tungu duit timbang kilo??
mcm nie.....



....bila nak raya...
beli sekoQ ayam nk buat rendang...
TU dia..SEDEBoK duit kena bwk..



 ckp org tua2
'sikit2..lama2 jadi bukit'
simpan apa?
EMAS la JAWAB dia


Read more

0 Sejarah Wang..

Munculnya Wang..Asal usul wang purba mungkin telah wujud sekurang-kurangnya 100,000 tahun dahulu. Sejarah perkembangan wang bermula dengan evolusi tamadun manusia itu sendiri iaitu kira-kira 2000 tahun sebelum masihiSebelum kewujudan konsep wang, manusia menggunakan sistem barter tidak cekap. Oleh kerana ketidakpuasan manusia terhadap sistem tukar barang atau barter, maka satu sistem pertukaran yang menggunakan satu 'benda' sebagai perantaraan dicipta. Keupayaan wang membebaskan manusia dari kerumitan sistem barter membawa kepada penggunaan wang sebaik sahaja wujud barang yang boleh diterima umum.
Wang KomuditiRevolusi wang dimulakan dengan wang komoditi. Peringkat penggunaan wang komoditi bermula apabila masyarakat merasakan terlalu banyak kelemahan dalam sistem barter. Mereka mencari satu alat lain untuk menggantikan kelemahan tersebut dengan memilih satu alat yang sukar untuk diperolehi serta mempunyai nilai di kalangan masyarakat. Pada mulanya mereka memilih alat-alat seperti barang perhiasan untuk dijadikan sebagai alat pertukaran. Antara barang-barang yang digunakan ialah:Biji-biji manik (biasanya diperbuat dari kaca, tanah liat, batu akik dan batu unam.) Kulit-kulit binatang Pedang Cerek (bahan tembaga) Tombak Tempayan (yang merupakan simbol atau status kekayaan pada era tersebut) Meriam kecil tembaga 
Munculnya Duit syiling /logamPenemuan batu uji kecil membawa kepada penciptaan syiling berasaskan kepada bahan logam komoditi. Apa saja logam lembut boleh diuji ketulenannya di atas batu uji yang membolehkan seseorang mengira jumlah kandungan sesuatu logam dengan cepat dalam satu ketulan. Emas adalah logam lembut yang juga sukar didapati, padat dan senang disimpan. Kerana ini, penggunaan emas sebagai wang tersebar dengan cepat dari Asia Kecil, tempat di mana ia digunakan dengan meluas, ke seluruh dunia.Wang logam dicipta untuk menggantikan wang komoditi yang kurang sesuai peranannya sebagai wang. Selain emas, antara logam yang pernah digunakan sebagai wang logam adalah besi, timah, perak dan tembaga. Antara logam-logam ini, emas dan perak merupakan logam yang paling popular dan diguna secara meluas di seluruh dunia.
Wang KertasWang kertas diperkenalkan untuk mengatasi kelemahan wang logam yang berat untuk menjalankan urusniaga. Wang kertas pada mulanya dalam bentuk satu resit yang digunakan sebagai bukti simpanan emas dan perak dengan tukang emas. Resit ini secara tidak langsung memberitahu bahawa ia boleh ditukarkan kepada duit syiling emas dan perak yang sebenar.
Piawaian Emas (1880-1914)Sistem kewangan yang digunakan kira-kira pada tahun 1880 hingga tercetusnya Perang Dunia I dikenali sebagai Gold Standard atau piawaian emas. Ciri utamanya ialah ia merupakan sistem kadar pertukaran tetap yang nilai paritinya ditetapkan berdasarkan kepada nilai emas.Melalui sistem ini, emas diperlukan hanya sebagai aset rizab. Wang kertas boleh ditukarkan kepada emas di bank pengeluar pada nisbah tertentu.
Tempoh antara peperangan (1918-1939)Ketika meletusnya Perang Dunia I, keperluan kewangan menjadi amat besar dan hanya dapat dipenuhi dengan pengeluaran lebih banyak wang. Bagi mengelakkan kesan yang tidak diingini kepada pasaran domestik, kebanyakan negara membatalkan peraturan piawaian emas. Pada 1933 hanya lima negara yang dikenali Gold Bloc (Perancis, Belgium, Belanda, Itali dan Switzerland) masih mengamalkan piawaian emas. Namun pada 1936 sistem ini berakhir apabila berlaku penurunan nilai matawang Perancis dan Switzerland.
Wang FiatWang fiat merujuk kepada wang yang tidak disandarkan kepada rizab komoditi. Nilai wang fiat diberikan melalui perintah kerajaan yang menguatkuasakan wang fiat sebagai tender sah di sisi undang-undang di mana si penghutang boleh membayar hutang mereka dengan wang fiat tanpa perlu risau tidak diterima.Pada tahun 1971, Amerika Syarikat bertukar kepada wang fiat. Pada ketika inilah, kebanyakan ekonomi negara-negara maju menyandarkan mata wang mereka kepada dolar Amerika Syarikat (lihat Persidangan Bretton Woods). Dengan ini kebanyakan ekonomi negara barat dan dunia keseluruhannya bertukar kepada sistem yang berasaskan wang fiat.
Fikirlah...apa akan pada Wang Kertas pada 5 tahun akan datang.dulu, duit poket sekolah 50sen, 60 sen..sekarang????RM 2...masih belum cukup..masih belum terlambat untuk mengumpul emas..
Read more

0 Dalam Proses Pembinaan

Tuesday, September 28, 2010
Haraf Maaf...
blog dalam proses pembinaan...


Air Zam- Zam
10 liter RM 125.00

Kurma Ajwa 
1Kg RM 125.00
temurah di pasaran..


Cheras,Bandar Tasik Selatan, Bandar Tun Razak, KL.
pengambilan sendiri mengikut harga diatas

*kos penghantaran akan bertambah mengikut tempat
harga boleh dirunding
hubungi untuk pertanyaan
Mohd Yusuf 017 9401351.

produk emas
1. menjual barangan emas pelaburan 916,999..
dan pamp..
30gram,50gram,100gram, 1KG
2. membeli emas lama, surat pajak dengan harga tinggi.
3. sesiapa berminat untuk belajar/pertanyaan..boleh menghubungi admin

harga terendah di PASARAN
Read more
 
PELABURAN © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates
Downloaded from free website templates